آمالگاماتور چیست و چه کاربردی دارد؟

Wiki Article

این فرایند سریع، توسط پزشک و به وسیله آمالگاماتور انجام می شود. آمالگاماتور، وسیله ای است که برای ترکیب و اختلاط آمالگام استفاده می شود که در انواع پودری، کپسولی و دوکاره در بازار موجود است. آمالگام ماده ای برای ترمیم دندان است به در بازار به شکل پودر موجود میباشد. سرعت بالا در باز کردن تمامی آمالکپ ها ، قابلیت تنظیم زمان بین از 1 تا ninety nine ثانیه ، مناسب برای تمام آمالکپ ها و کولون و شیشه آبونومر موجود در بازار ، بدون ارتعاش ، لرزش و صدا ، رعایت کردن استاندارد های ایمنی در ساخت و طراحی ، آب بندی مناسب سیستم اندازه گیری و مخلوط کن جهت جلوگیری از نفوذ جیوه به خارج دستگاه ، دارا بودن میکروسوئیچ در طراحی درب آن که هنگام باز شدن در کار میکس توقف می گردد، از مزیت های این آمالگاماتور کپسولی دیجیتال است. در ساخت این آمالگاماتور از استانداردهای ایمنی بالایی استفاده شده است و در حین کار نیز هیچ گونه صدا و لرزشی ایجاد نمی کند. در روشهای اینترنتی خرید و فروش آمالگاماتور، فرقی نمی کند که افراد از کدام شهر و استان تمایل به خرید آن داشته باشند؛ چرا که به هر ترتیب دسترسی به خرید برای آنها آسان خواهد بود و این از امتیازات عالی خرید و فروش اینترنتی ست. Data h᠎as been c reat ed with t​he he lp ᠎of G᠎SA Con tent G​en᠎erat or DE᠎MO᠎.


انواع آمالگاماتور دندانپزشکی

قیمت آمالگاماتور استفاده از دستگاه های مختلف در درون دندانپزشکی ها را باید امری مرسوم بدانیم که می تواند به ما به عنوان دندانپزشک کمک های بسیاری را صورت دهند که در صورت نبود گاهی یک دستگاه بسیاری از فعالیت ها را دیگر نمی توان صورت داد. این مواد معمولا به صورت پودری بوده که دندانپزشک پیش از پر کردن دندان های بیماران، آن را با استفاده از دستگاه آمالگاماتور با یکدیگر ترکیب نموده و مخلوطی مناسب ایجاد می نماید. در نتیجه می توان مخلوطی با غلظت مطلوب برای تمام مواد پرکننده به دست آورد. در این دستگاه کاربر می تواند مقدار جیوه مناسب جهت ساخت ملقمه را تنظیم نماید که برای این کار از دوزیمتر آلیاژی دقیق در دستگاه استفاده می گردد. درب این دستگاه دارای میکروسوئیچ ایمنی بوده که در صورت باز بودن این درب یا در شرایطی که کپسول آمالگام محکم نباشد، دستگاه شروع به کار نخواهد کرد. آمالگاماتور کپسولی تایمر آنالوگ دور بالا عاج طب با قابلیت مخلوط کردن انواع کپسول های آمالگام و گلاس آینومر با سابقه ی تولید حدود ۳۰ سال در بازار تجهیزات بیوالکتریک دندانپزشکی همراه با تجربه و به روز کردن بخش های مختلف دستگاه از جمله: پیشرانه، الکترونیک، ایمنی و … نقد و بررسی آمالگاماتور کپسولی تایمر آنالوگ دور بالا عاج طب در سه بخش مزایا، معایب و نوع و نحوه عملکرد تقسیم بندی می شود.


خرید دستگاه آمالگاماتور

تایمر دستگاه قیمت آمالگام دندانپزشکی که ممکن است آنالوگ و یا دیجیتال باشد. آمالگام از اختلاط آلیاژهای نقره (۳۵٪) ، قلع (۲۳٪) ، مس و روی با جیوه (۵۰٪) بدست قیمت آمالگام دندانپزشکی می آید و حدود ۱۵۰ سال است که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد. برای ترکیب جیوه و پودر آمالگام به یک همزن یا همان آمالگاماتور دندانپزشکی احتیاج است. این پودر باید با جیوه مخلوط شود تا کارایی لازم را داشته باشد اما به این علت که پس از ترکیب شدن ماده به سرعت خشک می شود دندانپزشکان بایستی در حین کار ماده را آماده کنند. مخلوط حاصله را در دندان آماده سازی شده قرار دهید. آمالگام های کپسولی حاوی پودر آمالگام داخل کپسول هستند و داخل این کپسول ها پودر آمالگام و جیوه توسط یک پرده ی نازکی جداسازی شده.کاربر با قرار دادن کپسول در گیره ی مخصوص دستگاه و زدن کلید مربوطه آمالگام را آماده شده در اختیار خواهد داشت. از ابتدای دهه ۹۰، دندانپزشکان ترجیح دادند که پر کننده های آمالگام را در دندان های آسیاب استفاده کنند. از زمان معرفی اولیه این دستگاه، آن ها برای استفاده در فرایند قالب گیری دندان، پر کردن دندان و به کار گیری اصولی در موارد مختلف دندانپزشکی به روز شده اند.این ماشین ها در دورهای مختلف می چرخند تا مواد را به پودر تبدیل کرده و به طور یکنواخت و کامل مخلوط کنند.


آمالگاماتور خرید بلبرینگ: از آنجایی که موتورحرکت دورانی دارد و دسته حرکت رفت و برگشتی دارد از این رو نیاز به یک سیستم مکانیکی داریم که حرکت دورانی را به رفت و برگشتی تبدیل کند.درون این مبدل یه بلبرینگ وجود دارد. علاوه بر این در آزمایشات شیمیایی که نیاز به فشار و دمای بالا باشد، میتوان از این دستگاه استفاده کرد. آمالگاماتور دندانپزشکی نوردیسکا Nordiska مدل Ultra Blend : بر روی این دستگاه برس مخصوصی وجود دارد که بعد از هر بار استفاده می توان جهت تمیز کردن از آن استفاده کرد. در هر دو امالگاماتور پودری و کپسولی از یک مواد و ترکیب استفاده میشود که به هنگام ترکیب پودر با جیوه به سرعت سفت میشود به همین خاطر دو نوع امالگاماتور وجود دارد که در نوع امالگاماتور پودری دو محفظه وجود دارد که در یک محفظه پودر آمالگام و در محفظه ی دیگر جیوه ریخته میشود. دو نوع آمالگاماتور پودری ( ترکیبی ) و کپسولی وجود دارد. مشکلی که وجود دارد اینست که جیوه اگر با مواد دیگری ترکیب شود به سرعت سفت و خشک میشود. اگر دوست دارید چیزی برای جویدن داشته باشید، آدامس بدون شکر را بهتان پیشنهاد میکنیم. در ادامه به انواع آن اشاره میکنیم. This con᠎tent was generated  with G​SA  C ontent​ G enerat or  D emoversi​on.

Report this wiki page